Wizyta w Bibliotece Publicznej w Młynaracvh
13.04.2025 21:35W czwartek 3 kwietnia 2025 roku grupy projektowe Szkolnej Trampoliny Sukcesu- Wkrętarka czytelnicza klas I-III i IV-VI odwiedziły Publiczną Bibliotekę w Młynarach.W ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu”
współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego Plus na lata 2021- 2027. Program regionalny
Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027
odbyła się wizyta w Publicznej Bibliotece w Młynarach
W czwartek 3 kwietnia 2025 roku grupy projektowe Szkolnej Trampoliny Sukcesu- Wkrętarka czytelnicza klas I-III i IV-VI odwiedziły Publiczną Bibliotekę w Młynarach. Panie Katarzyna Mościcka- Pisarska i Katarzyna Rucińska przeprowadziły warsztaty, które związane były z rodzajami utworów literackich, ulubionymi bohaterami książek dla dzieci i młodzieży. Quizy, zagadki i zabawy integracyjne bardzo podobały się uczestnikom i zachęciły do rozwijania pasji literackiej. Na koniec wszyscy wykonali zakładki do książek, które przydadzą się im na pewno w ich rozpoczętej już przygodzie czytelniczej.
Dziękujemy pracownikom młynarskiej biblioteki za poświęcony uczniom czas!
Warsztaty z pierwszej pomocy przedmedycznej
02.04.2025 22:16Rozpoczęły się warsztaty z pierwszej pomocy przedmedycznej „Mogę pomóc”, w których w sumie weźmie udział 165 uczniów.W ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu”
współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego Plus na lata 2021- 2027. Program regionalny
Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027
zaczęły się warsztaty z pierwszej pomocy przedmedycznej „Mogę pomóc”, w których w sumie weźmie udział 165 uczniów.
Zajęcia z pierwszej pomocy nie tylko uczą praktycznych umiejętności ratowania życia, ale także mają pozytywny wpływ na rozwój kompetencji społecznych i obywatelskich. Uczestnictwo w zajęciach z pierwszej pomocy może pomóc uczniom w rozwijaniu empatii i zrozumienia potrzeb innych osób, podczas symulacji i ćwiczeń praktycznych uczniowie mogą lepiej zrozumieć, jak ważne jest udzielenie pomocy w sytuacjach nagłych i jak mogą pomóc osobom znajdującym się w potrzebie. Ponadto ćwiczenia z pierwszej pomocy wymagają współpracy i komunikacji między uczestnikami - uczniowie muszą być w stanie jasno wyrażać swoje myśli i instrukcje, a także słuchać innych i reagować na ich potrzeby, co pomaga w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych.
Nauka pierwszej pomocy może zwiększyć poczucie odpowiedzialności uczniów za siebie i innych w ich społeczności, co może prowadzić do większego zaangażowania społecznego i chęci pomagania innym. W przypadku nagłych sytuacji zdrowotnych, jakich uczniowie mogą doświadczyć w swoim życiu, umiejętność szybkiego myślenia i podejmowania decyzji może być kluczowa. Ćwiczenia z pierwszej pomocy uczą uczniów jak efektywnie rozwiązywać problemy i podejmować decyzje w sytuacjach stresowych.
Warsztaty w Ziołowym Dzbanku
02.04.2025 22:00Wyjazd projektowy był częścią moduły zajęć pt.” To nie czary , zjawiska”- obserwacje i doświadczenia przyrodnicze.Uczniowie dwóch grup Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne w ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu”
współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego Plus na lata 2021- 2027. Program regionalny
Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027
uczestniczyli w wyjeździe do gospodarstwa agroturystycznego
Ziołowy Dzbanek w Sąpach.
Wyjazd projektowy był częścią moduły zajęć pt.” To nie czary , zjawiska”- obserwacje i doświadczenia przyrodnicze.
Podczas wyjazdu uczniowie uczestniczyli w warsztatach malowania na szkle motywów przyrodniczych – zwierząt, roślin , zjawisk przyrody. Mogli także zapoznać się z codziennym życiem i opieką nad zwierzętami gospodarstwa. Podczas wyjazdu uczniowie poznali nazwy i zastosowanie ziół wykorzystywanych w lecznictwie, aromaterapii i podczas przyrządzania pokarmów. Zapoznali się także z nazwami i zasadami uprawy warzyw, które są codziennym elementem odżywiania. Była także chwila na spędzenie czasu na łonie natury, w przepięknym krajobrazie agroturystyki Ziołowy Dzbanek”. Był to doskonały czas na zdobycie wiedzy, nowych doświadczeń i integracje zespołów projektowych.
Wyjazd grup Robotyka i Programowanie
12.03.2025 12:24Uczniowie dwóch grup Robotyka i programowanie w ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kortosfera w Olsztynie.
Uczniowie dwóch grup Robotyka i programowanie w ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu”
współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego Plus na lata 2021- 2027. Program regionalny
Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027
uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kortosfera w Olsztynie.
Dzięki zwiedzaniu z edukatorem mogli poszerzyć zakres swojej wiedzy z zakresu technologii informatycznych. Szeroka oferta stanowisk uświadomiła uczniom , że w każdej dziedzinie stosowane są różne narzędzia stosujące oprogramowania.
W ramach wyjazdu grupy uczestniczyły w warsztatach, które wymagały kreatywnego myślenia oraz stosowania procedur. Był również czas na samodzielne zwiedzanie, dzięki czemu uczniowie mogli sprawdzić się w tych obszarach, które były dla nich ciekawe i inspirujące. Pobyt w Centrum Naukowym Kortosfera w Olsztynie zapewne przyczyni się do dalszego rozwoju .
Na zakończenie wyjazdu uczniowie zjedli obiad w barze Kortowiak.
Realizacja projektu STS
06.03.2025 00:11Grupa Odkrywczy artysta klas VII-VIII w ramach projektu Szkolna Trampolina Sukcesu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021- 2027. Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027 uczestniczyła w trzech z dziesięciu warsztatach teatralnych realizowanych w Teatrze im. Aleksandra Sewruka w Elblągu.Grupa Odkrywczy artysta klas VII-VIII w ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021- 2027. Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027 uczestniczyła w trzech z dziesięciu warsztatach teatralnych realizowanych w Teatrze im. Aleksandra Sewruka w Elblągu.
Warsztaty rozpoczęły się od wprowadzenia teoretycznego, w którym uczestnicy zapoznali się z podstawowymi pojęciami związanymi z scenografią, takimi jak kompozycja, kolorystyka oraz wykorzystanie różnych materiałów. Następnie, w praktycznej części zajęć, uczniowie mieli możliwość stworzenia własnych projektów scenograficznych, które odzwierciedlały ich wizję opowieści teatralnej. Uczniowie mieli także okazję pracować w grupach, co sprzyjało wymianie pomysłów i współpracy. Prowadząca warsztaty p. Irena Adamiak udzieliła konstruktywnej krytyki oraz wskazówek, które mogą okazać się cenne w dalszym rozwoju. Ponadto uczestnicy odkrywali potencjał dźwięku w tworzeniu atmosfery, emocji i narracji w teatrze. Uczniowie mieli okazję rozwijać umiejętności aktorskie poprzez improwizację z dźwiękiem. Zgłębiali różnorodne techniki pracy z dźwiękiem, zarówno poprzez własny głos, jak i za pomocą nowoczesnych technologii dźwiękowych. Kolejne warsztaty już 7 i 28 marca. Opiekunem wyjazdu jest pani Marta Matak.
W ramach tego samego projektu dwie grupy : „Zdrowa szkoła – aktywna szkoła” uczestniczyły w dwóch wyjazdach na basen w Braniewie. Uczniowie brali udział w nauce pływania. Wyjazdy na basen na pewno pozytywnie wpłyną na postawy prozdrowotne, promując aktywność fizyczną i poprawiając kondycję oraz ogólne samopoczucie. Regularne uczestnictwo w takich aktywnościach może przyczynić się do utrzymania zdrowej wagi, zwiększenia siły mięśniowej i poprawy zdrowia sercowo-naczyniowego. Dodatkowo, angażowanie się w sportowe formy rekreacji wspiera zdrowe nawyki i może inspirować do dalszego dbania o zdrowie. Ostatni wyjazd 7 marca i oby to był początek przygody z pływaniem. Opiekunami wyjazdu byli pan Krzysztof Browalski oraz pan Piotr Walczak.Wyjazd na koncert
25.02.2025 23:5423 lutego członkowie grupy Gitarowy Riff działającej w ramach projektu Szkolna Trampolina Sukcesu uczestniczyli w koncercie przygotowanym przez orkiestrę jazzową Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.23 lutego członkowie grupy Gitarowy Riff działającej w ramach projektu Szkolna Trampolina Sukcesu wysłuchali koncertu „Big Band w filmie” przygotowanym przez orkiestrę jazzową Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Wyjazd rozpoczął się smacznym dwudaniowym obiadem w Restauracji Deja Vu w Młynarach, po którym grupa wyruszyła do Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie. Podczas koncertu uczniowie usłyszeli ponadczasowe dzieła muzyki filmowej znane z takich obrazów, jak „Mission Impossible”, „Różowa pantera”, „Dr Who”, „Sok z żuka”, „The Titanic”, czy seria filmów o agencie 007, Jamesie Bondzie. W składzie orkiestry jazzowej usłyszeliśmy sekcję rytmiczną (bęben wielki, perkusja), dęta (saksofony, trąbki, puzony), kontrabas, instrumenty klawiszowe (fortepian i keyboard), oraz szczególny dla nas instrument – gitara, w wersji klasycznej i elektrycznej. Usłyszeliśmy utwory instrumentalne ze wspomnianych wyżej dzieł kinematografii, a także piosenki z filmów „Rocky III”, „Skyfall”, czy „The Titanic”, podczas których orkiestrze towarzyszyła wybitna wokalistka jazzowa, Patrycja Kunert.
Warsztaty dla rodziców
10.02.2025 23:5823 stycznia 2025 grupa rodziców uczniów naszej szkoły w ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021 - 2027- Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027 uczestniczyła w warsztatach pt.: Przeciwdziałanie dyskryminacji.
23 stycznia 2025 grupa rodziców uczniów naszej szkoły w ramach projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021 - 2027- Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027 uczestniczyła w warsztatach pt.: Przeciwdziałanie dyskryminacji. Zdobyta wiedza pozwoli rodzicom przekazać swoim dzieciom pozytywne przekonania dotyczące równości, tolerancji i szacunku dla różnorodności co przyczyni się do budowania zdrowych relacji międzykulturowych i społecznych. Rodzice będą potrafili być wsparciem emocjonalnym dla swoich dzieci w trudnych momentach.
Warsztaty zostały prowadzone przez firmę zewnętrzną Activ z Elbląga.
Harmonogram działań w II półroczu
09.02.2025 20:50W II półroczu w ramach Projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” realizowane będą działania według następujących harmonogramów przyjętych przez zespół zarządzający projektem.W II półroczu w ramach Projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021 - 2027- Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027 realizowane będą działania według następujących harmonogramów :
Harmonogram_szkolen_nauczycieli.docx
Realizacja projektu STS
23.01.2025 23:56W grudniu , styczniu oraz w lutym w ramach projektu unijnego Szkolna Trampolina Sukcesu realizowane jest zadanie Jestem świadomy i bezpieczny.W grudniu , styczniu oraz w lutym w ramach
Projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021 - 2027- Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021 - 2027
realizowane jest zadanie Jestem świadomy i bezpieczny.
Uczniowie uczestniczą w warsztatach z technik pamięciowych. Zajęcia podnoszą kompetencje z zakresu tworzenia i prawidłowego rozumienia informacji pisemnej. Techniki pamięciowe są ważnym elementem nauki. Uczniowie, zdobywając wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie, będą łatwiej przyswajać sobie wszelkie treści związane ze wszystkimi dziedzinami nauki, Metody aktywizujące, warsztatowe motywują uczestników do działania. Warsztaty są prowadzone przez firmę zewnętrzną Activ z Elbląga.
W II semestrze uczestnicy zajęć projektowych będą uczestniczyć w licznych wyjazdach:
- Centrum Nauki Kortosfera w Olsztynie
- Puszcza Piska, Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie
- Teatr Lalek w Olsztynie
- ścianka wspinaczkowa i Escape room w Elblągu
- warsztaty teatralne i przyrodnicze
- zajęcia pływania
Stypendia uczniowskie w projekcie Szkolna Trampolina Sukcesu
24.01.2025 00:15Stypendia uczniowskieUwaga!
W naszej szkoły w ramach
Projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021-2027- Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027
zostały przyznane stypendia naukowe w klasach IV-VI. Szczegóły na tablicy ogłoszeń.
Realizacja Projektu Szkolna Trampolina Sukcesu
24.01.2025 00:11W naszej szkole w ramach projektu Szkolna Trampolina Sukcesu realizowanego w ramach Funduszu Europejskiego dla Warmii i Mazur od 01 października 2024 rozpoczęły się dodatkowe zajęcia pozalekcyjne.W naszej szkole w ramach
Projektu „Szkolna Trampolina Sukcesu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na lata 2021-2027- Program regionalny Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027
odbywają się dodatkowe zajęcia:
- ROZWIJAJĄCE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
- ROBOTYKA I PROGRAMOWANIE
- ZAJĘCIA PRZYRODNICZO-EKOLOGICZNE
- ZAJĘCIA PRZYRODNICZO-EKOLOGICZNE
- MATEMATYKA W FIZYCE
- JESTEM PRAKTYKIEM-TECHNIKIEM
- ODKRYWCZY ARTYSTA
- GITAROWY RIFF
- „WKRĘTARKA CZYTELNICZA"
- „ZDROWA SZKOŁA - AKTYWNA SZKOŁA”
- ZAJĘCIA WIELOZMYSŁOWE
Celem głównym projektu jest podniesienie jakości pracy Szkoły poprzez podniesienie kompetencji kluczowych , umiejętności podstawowych i przekrojowych u uczniów, w tym u osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Poprzez efektywne metody nauczania uczniowie utrzymają wysoką motywację do uczenia się, poszerzą swoja wiedze oraz rozwiną kompetencje emocjonlno-społeczne.
Harmonogram zajęć w ramach projektu STS
02.12.2024 22:07Harmonogram zajęć projektu
Szkolna Trampolina Sukcesu od 02.12.2024
Harmonogram zajęć projektu
Szkolna Trampolina Sukcesu od 02.12.2024
Klasa/Grupa
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK
Grupy łączone
(I-III)
Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne
12:30-14:00
p. Irena Afranowicz
sala 14
Zajęcia
Wkrętarka czytelnicza
12:30-14:00
p.Beata Kucharzewska
sala 7
Zajęcia Odkrywczy
Artysta
12:30-14:00
p.Katarzyna Jankowska
sala 13
Zajęcia
Zdrowa szkoła- aktywna szkoła
12:30-14:00
p. Piotr Walczak
sala gimn.
Zajęcia
Jestem technikiem praktykiem
11:40-13:10
p. Anna Zalewska
sala 13
Zajęcia wielozmysłowe 11:40-13:10
p. Edyta Rożak sala 6
III
Zajęcia rozwijające
z języka angielskiego
11:40-13:10
p. Edyta
Wasiluk-Jarosz
sala 1
IV
Zajęcia rozwijające
z języka angielskiego
12:30-14:00
p. Beata Dusza
sala 1
V
Zajęcia rozwijające
z języka angielskiego
12:30-14:00
p. Beata Dusza
sala 1
VI
Zajęcia rozwijające
z języka angielskiego
14:20-15:50
p.Katarzyna Jankowska
Sala 1
Klasa/Grupa
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK
Grupy łączone
IV-VI
Zajęcia przyrodniczo- ekologiczne
12:30-14:00
p. Izabela Guzicz
sala 25
Zajęcia wielozmysłowe 12:30-14:00
p. Małgorzata Kosińska
sala 18
Zajęcia techniczne Jestem technikiem praktykiem
12:30-14:00
p. Anna Strzelecka
sala 18
Robotyka i programowanie
12:30 – 14:00
p. Jan Radziszewski
sala 23
Zajęcia
Wkrętarka czytelnicza
12:30-14:00
p.Urszula Białobrzeska
sala 27
Zajęcia
Zdrowa szkoła- aktywna szkoła
14:20-15:50
p. Krzysztof Browalski
sala gimn.
Grupy łączone
IV-VIII
Gitarowy RIFF
12:30-14:00
p. Edyta
Wasiluk-Jarosz
sala 3
Grupy łączone
VII-VIII
Zajęcia Odkrywczy
Artysta
14:20-15:50
p. Marta Matak
sala 26
Zajęcia
Matematyka
w fizyce
14:20-15:50
p.Wiesława Hulanicka
sala 23
Robotyka
i programowanie
14:20 – 15:50
p. Jan Radziszewski
sala 26
SZKOLNA PRACOWNIA SUKCESU III
11.07.2024 13:52W latach 2021-2023 realizowaliśmy projekt Szkolna Pracownia Sukcesu III współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Zajęcia w ramach projektu Szkolna Pracownia Sukcesu 3 - Zajęcia rozwijające z języka angielskiego; Zajęcia rozwijające przyrodnicze, Planszowisko- projekt matematyczny, Artystyczny zawrót głowy, Jestem praktykiem-technikiem, Robotyka i programowanie, Prawa natury, Dziennikarscy pasjonaci; Działania w ramach doradztwa zawodowego „Świadomie w przyszłość”.
W celu umożliwienia rozwoju kompetencji kluczowych i uniwersalnych uczniom szczególnie uzdolnionym, osiągającym sukcesy naukowe przyznana została pomoc stypendialna. Stypendia otrzymali uczniowie w dwóch kategoriach:
a) stypendium naukowe dla uczniów klas IV-VI, którzy uzyskają średnią ocen
min. 5,5 oraz odnoszą sukcesy w szkolnych konkursach przedmiotowych (wiedzy, czytelniczych) – 5 stypendiów po 300zł/m-c przez 10 m-cy w każdym rokub) stypendium naukowe dla ucz klas VII-VIII, którzy uzyskają średnią ocen
min. 5,1 oraz odnoszą sukcesy w olimpiadach przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty – 5 stypendiów po 500zł/m-c przez 10 m-cy w każdym roku.Dla wszystkich uczniów naszej szkoły zostały przeprowadzone warsztaty z technik efektywnego uczenia się, których celem jest na etapie nauki w szkole podstawowej poznanie i rozwijanie techniki świadomego i skutecznego uczenia się, pobudzania do kreatywnego myślenia, angażującego stymulację obydwu półkul mózgowych.
Grupy "Jestem technikiem-praktykiem” uczestniczyły w dwóch interesujących wyjazdach edukacyjnych. Pierwszy z nich to wyjazd do "Experymentu” w Gdyni. Młodzież mogła odkryć tajniki organizmu ludzkiego – jak działa nasze serce, umysł, jak słyszymy. Odwiedzili również ,,Hevelianum” w Gdańsku.
Odbyły się wyjazdy do Eksperymentu i Akwarium Morskiego w Gdyni, na warsztaty z robotyki do Elbląga, do Planetarium w Olsztynie, zajęcia w zagrodzie edukacyjnej: Ziołowy Dzbanek w Sąpach. Grupy przyrodnicze i języka angielskiego uczestniczyły w warsztatach zielarskich.
W ramach realizacji projektu Szkolna Pracownia Sukcesu III została uruchomiona nowoczesna pracownia językowa dla uczniów klas młodszych. W ramach tego zadania została wyremontowana sala, która została zaadaptowana na potrzeby pracowni językowej. Nowa pracownia jest wyposażona m.in. w 20 samodzielnych stanowisk uczniowskich, duży monitor interaktywny oraz w nowoczesne meble.
Dzięki funduszom unijnym powstała sala sensoryczna wzbogacona w szereg pomocy dydaktycznych i urządzeń stymulujących rozwój zmysłów. W skład sali wchodzi m.in. kącik lustrzany z materacem i pełnym wyposażeniem, tor świetlno-dźwiękowy (12 kolorowych pól), tunel nieskończoności ze światłami LED, panele sensoryczne, ścieżka fakturowa. Pobyt w sali wzbogaca dotychczasowe doświadczenia przez dostarczanie uczniom różnego rodzaju bodźców, które są przez nich poznawane, badane i kontrolowane za pomocą wszystkich zmysłów.
. WRÓĆ